.....sa var det sista hela dagen pa Karpathos....frukost och lite surr med mina naermaste grannar fran Holland.Som bussigt nog bjudde pa kaffe....

Sen ivaeg till tandlaekaern, daer jag fick sitta nan timme innan det var dax for koll. Lagningen satt fint, och naesta gang jag kommer (april) sa ska han bestaella en krona (1200SEK) fran Athen.Vad en san kostar i Sverige har jag ingen aning om, men det kanske nan annan pa Kalimera vet....??
Na, sen upp och kaeka en kebab och efter det ivaeg och lana en scooter och upp till Andreas och Marias hus som ligger i utkanten av Pigadia for att plocka salvia. GLomde plastpase, men rojde ut en avdelning/ficka i ryggan, och drog av vaeldoftande blader tills fickan/ryggan var full.Nu doftar hela jag naer jag har den pa ryggen....Det ska bli gott i the och jag ska testa om det gar att gora en Salvia-snaps ocksa....
Nu tillbaka pa Zephyros, vaedret ganska fint, laetta skyar och dito vindar och kanske 26 grader eller sa.
Ikvaell blir det till ga runt och saega hej da till en del pers.Kvaellen far vael avslutas pa Pelagos, som forexxten staenger till helgen, sista dan aer lordag.
Har i stort sett fatt tag i det mesta, tval, raki, salvia, karpathiskt vin.
Imorrn blire till att staeda rummet, packa ner di grejer som ska vara kvar, t.ex en tuff hjaelm av aeldre snitt, som jag slaepade med mej ner och bara anvaent tva (2) ggr, haha....och lite olika klaeder.Det har blivit cyklande for naestan hela slanten, och jag har gatt ner ca 5 kg pa kuppen, tack vare bonorna och cyklandet......
Mikke