Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Fy vad trist med det brutna nyckelbenet! Att köra omkull med moppe är en av mina mardrömmar. Jag älskar att moppa runt i Grekland men det får bara inte hända något.
Gjorde läkare härhemma samma bedömningar som läkaren på Sifnos när ni kom hem?
|
Alla fyra läkarkontakter gjorde ungefär samma bedömning. Även om Sofia på Sifnos trodde de skulle bli en annan typ av fixeringshjälpmedel (väst i stället för mitella). Åsså var det vespa vi åkte (inte moppe) vi åkte, vilket kan ha gjort sitt till. Vespan är ju lite större och tyngre och därmed svårare att bemästra för en mindre och lättare person, när kastbyarna ska pareras. Blir nog bara moppe nästa gång...
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jättekul med en rapport från Sifnos, jag var där för första gången i maj/juni och föll pladask. Men du menar alltså att Serifos kan vara ännu bättre? Då måste jag ju testa den också vid tillfälle  . Med tanke på hur du uppfattar Vathy resp Platys Gialos så låter det som om vi skulle kunna ha liknande smak.
Fassolou studios, är det det där jättefräscha stället som ligger på höjden upp mot Stavros - eller ligger det i backen ner mot Faros? Jag vet att jag har sett det men minns inte riktigt vilket det var. Med tanke på namnet bör det väl vara det förstnämnda.
|
Jo, jag förstod av ditt entusiastiska resebrev att du trivdes (minst sagt) på Sifnos. Det gjorde väl vi också (åtminstone innan det oplanerade avbrottet), men alltså ännu mer Serifos. Vathy hann vi alltså inte besöka alls, fick bara för mej att det skulle passa oss bra.
Fassolou Studios ligger inte på höjden upp mot Stavros. Snarare tvärtom. Dvs på ungefär motsvarande ställe på andra sidan (Fassolou)stranden. Upp in mot land, eller hur jag nu ska förklara det. Det består av två byggnader bredvid varandra och från balkongen såg man både Stavroskyrkan, havet och Chrisopigikyrkan.
Testa Serifos näst gång!
/Thomas