Sv: Mikke i Grekland....
....nu sitter jag pa Mango rooms, vid doreios torg.Batresan gick fint, traeffade ett tyskt par som gick pa i Pigadia och av i Diafani.Dom skulle vandra lite daeromkring, och jag kunde beraetta om Avlona och var faerd norr mot Tristomo.
Sen var det lite boklaesande och mumsande pa jordnotter och karameller, som jag fatt av Sandra pa Five Star Deli som faerdkost. Naer vi kom fram var det kolmorkt, och Dimitri kunde inte haemta mej for han var ensam pa Mango. Naer jag klev av baten sa var det nan som drog mej i ryggan, det var Panayotis, som driver Rhodos Youth Hostel. Han stod daer och tittade efter eventuella kunder.Det kom inga, sa jag fick lift en bit.Jag bodde flera ar hos honom och brukar ofta kika in och surra lite.
Sen var det att traska, och nog gick jag vilse, haha.....gick faktiskt runt, och kom tillbaka till porten i muren.Sen fragade jag en snaell snubbe, och svettig som tusan kom jag fram tie i elva.....(dom staenger elva)
Det var naemligen ganska kallt pa sjon, sa jag tog pa mej min fleece-jacka, och med den pa och hela packningen sa blev det fuktigt att vandra, haha.....
Naja, nu sitter jag haer med en kall ol och det aer lugnt pa Rhodos, eller iallafall det lilla jag sag naer jag kom knallnas.....Det har inte blivit nan riktig mat, sa jag funderar pa att ta ett varv och se om man kan fa sej en kebab innan man knoppar.......
|