Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-08, 15:03
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke i Grekland....

....det bidde ingen kebab igar kvaell, timmen var lite for sen och jag hade faktiskt med mej nagra goa tomater, som jag fatt av Dimitrios Sevdalis, en snubbe pa Karpathos, som tillsammans med sin farsa har vaexthus vid Afiarti, den sydligaste delen av Karpathos. Grekiska tomater smakar vaeldigt gott, av nan anledning....
Tempen her pa Rhodos nu aer inte sa hog, runt 20 grader, sa jag sov gott och laenge med oppet fonster.

Sen ivaeg idag till Rhodos Youth hostel och haelsa pa aegarna, samt att byta till mej en ny bok. Dom hade inte sa manga gaester kvar, sa vi satt och rensade nan sorts bonor och fikade ett tag.
Sen var det dax for frukostlunch, och da gick jag till Lefteris taverna, sm fordom hette Two Sisters. Daer hade dom en god kycklingsoppa, som slank ner utan problem.
Inne i koket fick jag kika pa nagra jaettestora oliver med ljusa prickar pa, dom var stora som duvegg.
Nu aer det eftermiddag och vinden kommer fran norr och aer ganska kylig, speciellt om man aer i skuggan, sa det aer dax att ga upp pa rummet och haemta fleece-jackan......
Svara med citat