...jo,Riitta,jag gick och la mej vid elvasnåret och forsatte läsa Boktjuven,som jag inte riktigt kommit in i förrän bortåt mitten,men då bidde det intressant,så jag läste faktiskt ut boken och somnade sött framåt sextiden på morron. Gick sen upp kvart i nie,skulle duscha, men vattnet var för kallt och jag fegade ur......kompenserade med lite extra rakvatten istället.....

Knallade iväg från Mango ungefär halv tie och det var faktiskt en trevlig promenix i den ganska tomma men soliga stan.Det tog kanske en kvart dit där bussarna finns och sen gick bussen kl 10 och var vid flygplatsen en halvtimme senare.Där var det jättemycket folk, men knappt några där jag skulle checka in.Hade ju matpaket med,som jag mumsade på vid tolvtiden. Dock hittade jag inte favvo-godiset,laktritspastiller (med pingvinen på,danska,tror jag),så det fick bli ett halvt kilo Haribo-björnar istället.....
Dom kom väl till pass då damen till vänster om mej i planet (vid fönstret) med förtjusning hjälpte mej att käka.......Flygresan gick som smort, fast det var kanske 8-10 småbarn som turades om att skrika. Tyvärr hade jag slarvat bort båda mina par öronproppar, men jag tillverkade raskt ett par temporära av en servett....
Ifrån Sturup gick flygbussen tie över fem och chaffisen Kurt hade sin lilla dotter Sophia med.Hon läste Bamse och diskuterade med pappa.Jag satt alldeles bakom henne och kunde naturligtvis inte låta bli att lägga mej i....hade nämligen en sång i telefonen, Bamses visa med Britt-Erik,som jag hittat på Nätet.....Den spelade jag för Sophia, som helt uppenbarligen gillade den, och ävenså fadren.....
Sen mötte mej Tommy i Malmö, och nu har det hällts över raki, delats upp salvia och lagerblad, samt ätits och köpts tågbiljett till Riitta imorrn.....Snart skall det nannas på madrass på golvet innan vi fårade gubbar ånyå står upp i arla morgonstund.....
Kul att ha vurt i Grekland och härligt att få komma hem igen!
ajö
Mikke