Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-15, 23:36
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Santorini, never again

kifisia, jag har läst här på vårt forum vad du har skrivit och vad som har besvarats till det du skrivit om santorini.
Om man kommer till Santorini nere i hamnen så kan man nog bli uppkörd av dessa uthyrare av fordon. Att hyra något från en mindre ärlig person i hamnen eller uppe i Firatrakten kan ju inte vara bra. Santorini översvämmas av oärliga personer som vill skinna dig, speciellt under högsäsong. Jag tror att detta fenomen finns överallt i världens turiststråk.
Själv har jag kommit till ön mer än 40 gånger och då har jag lärt mig att nyttja de säljare som är ärliga. Men jag kommer oftast dit med flyg!
När man kommer till en ny ö första gången blir det säkert svårt att välja vem som är god eller mindre god att hyra av.
Det jag tänker och önskar av ni som skriver att ni blivit lurde är att ni som reser till en utvald plats i Grekland tar reda på lite mer om vad som gäller för denna plats. På detta forum får man veta det mesta för vad som gäller på i stort sett alla tillgängliga öar eller ställen som vi turister kommer till.
Tjyvaktiga människor kommer vi alltid att träffa på.
När jag hyrde en bil på Santorini senast och det var i min by Kamari. Det var 21-22 september per dag så betalade jag 20 Euro. Bilen var en sprillans ny SMART.
Yeasou
Svara med citat