Ämne: Karpathos
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-25, 19:59
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Karpathos

Om enda kravet är att boendet skall vara nära bra strand så finns på Karpathos flera alternativ. Kyra Panagia är en mycket fin strand, men boendet kommer nog att kännas lite väl lugnt om man vill ha lite liv och rörelse kring sig (... och såvitt jag vet inget charter-boende om det är det ni tänkt er). Vid Amopi Beach några km utanför huvudstaden Pigadia, samt i byn Lefkos på andra sidan ön finns både boende och bra stränder. Men mitt tips är ändå att om man vill ha lite liv och rörelse (utan fördenskull partyliv) och lite mera tavernor mm att välja på så bor man i öns huvudort Pigadia. Därifrån kan man då istället med buss, badbåt, moppe eller bil ta sig till både ovannämnda stränder och också till Apela och Achata som är i mitt tycke helt underbara stränder. Dessutom finns i Pigadia också en strand som enligt en del Karpathos-vänner är helt OK, men som jag själv hittills ratat framför allt beroende på de väldigt mycket bättre alternativen som nämnts ovan.

Lite strandbilder från Karpathos hittar ni i album under min profil här på Kalimera.

Trevlig resa.
Mats
Svara med citat