Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-28, 03:30
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Regn, sol, regn, sol.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Med tanke på hur det kan se ut i grekland. Gamla kylskåp, skrotbilar och annat bråte slängt direkt i naturen.
Usch, så mycket sådant jag sett genom åren...

Citat:
Jag kan tänka mig att miljöfrågor inte står så högt i kurs... / ...helt obekanta med återvinning o dyl?
Man kan ju fråga sig om den tämligen högljudda debatten, i hela västvärlden om miljö och återvinning de senaste 15 åren, gått Grekerna spårlöst förbi...? Förstår de inte att de förstör sin miljö i sina direkta omgivningar och dessutom miljön och Medelhavet för framtida generationer? Hur kortsiktigt får man tänka?

Fast på Tinos finns det sedan några år en station för flask- och batteriåtervinning. En stor gul sak som står i den inre hamnen. Centralt så alla kan gå dit. Glädjande nog var det mest ungdomar jag såg där som använde den! Så det kanske finns hopp ändå? Bara det inte är för sent... Fast någon riktig miljöstation hörde jag inte talas om...

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Pasok ( motsvarande socialdemokraterna) har tre fraktioner här på grund av gamla personliga schismer.
Så förvånad jag blir... ETT parti har TRE fraktioner på en liten ö.... T I G... This Is Greece... Suck...

Citat:
...för man anser att kommunalvalen är en barometer för att se hur folk accepterar de stora inskränkningar som har gjorts i ekonomi och annat.
DET är dock intressant. Det kommer att bli spännande att höra vad du har att säga om det framöver.

Keep up the good work Monica Läser fortfarande varje stavelse även om jag inte kommenterar så mycket. Pussikon....
Svara med citat