Sv: Regn, sol, regn, sol.
Åskvädret gick över så att jag vågade slå på strömmen igen ( första året vi bodde här gick en dator åt skogen ihop med vägguttaget) och nu, torsdag morgon, är det jättefint. Katterna har ett bra gömställe under yttertrappen där det är torrt och vindskyddat, och tidigt i morse hade jag en hungrig skock som högljutt klagade på nattens oväder, eller nåt. Efter rejält med mat var dom som stolliga, rusade efter löv och småsten och varandra, synbarligen glada över den vackra morgonen. (Kom inte och säg till mig att inte katter kan vara lyckliga...)
Netwolf: Detta med sophanteringen är ett sorgligt kapitel som diskuteras dagligen. Alla har goda idéer hur det ska skötas. Det jag kan säga för vår ö är att man planerar en återvinningsstation på Kalolimnos, som ska ta sopor från Leros, Kalymnos och Kos och utvinna energi , som redan sker på så många andra progressivare ställen.
Logistiken medför problem. Lägg ihop: Hav. Berg. Oengagerad befolkning. Initiala investeringar. Politiskt käbbel. Dagliga andra stora överskuggande problem.
Peter: Hoppas du finner läs-och-diskussionsvärde i mina bloggar. Alltid roligt att märka att någon uppmärksammat vad man skriver!
|