Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Har för mig att området runt Termini är lite småskumt men det har jag inga riktiga belägg för.
|
Jo, du har rätt. Tidigare var området som ligger till vänster om Termini, om man står på platsen utanför och tittar på Stationen, känt för att vara ett rätt svårt kriminellt belastat område. Fast det visste vi inte när vi bodde där för många år sedan...

Vi bodde på ett Loppeställe på Via del Mille, mitt i området, men vi vare sig såg eller råkade ut för några otrevligheter. Det enda vi såg var att en penningtransportbil som hade Poliseskort...

Hur det är idag vet jag inte. Det är tyvärr alltför länge sedan jag var i Rom. De kan ju röjt upp i området.
Idag skulle jag nog välja att bo i området mellan Termini och Centrum. Lite närmare allt man vill se, men ändå inte för dyrt efter vad jag sett på nätet.
Ett litet tips när ni söker hotell. Det finns en sökmotor som heter booking.com som förefaller vara den bästa just nu. De fixade ett hotellrum i Glyfada, ett mycket bra och fräscht dubbellrum för eget bruk inkl en gigantisk fruckostbuffé, för 55 € för en natt!!! Jag kollade andra siter men de hade ständigt det bästa priset oavsett vad jag tittade på.