Sv: En vecka kvar
Riitta, Jan, Pnyx, Mats:
Tack för support!
Hur andra borgmästare agerar kan jag förstås inte svara på, och jag är djupt och intensivt partisk här, eftersom jag gillar den man som står överst på listan.
I går kväll möttes hela gänget för lite strategiprat och vi nya ställde frågor som fullständigt haglade över honom och dem som suttit vid makten de senaste åtta åren. Mitt intryck är att inget är för smått för att diskuteras, men många ärenden är gamla och hopplösa att få ordning på, så länge inte även oppositionen vill samarbeta.
Tyvärr gäller det många av de viktigaste ärenden , som sophanteringen, avloppssystemen och möjligheten att förbättra vägarna i försummade grannskap. Ibland är det enskilda tomtägare som sätter stopp och innan något kan ske måste man ta till rättegång och sånt tar tid.
Det här med kryssen är vedertaget här. En lista toppas av kandiderande borgmästare, denne behöver inte kryssas. Sen får väljaren kryssa tre namn efter egen bedömning. I vallokalerna finns det givetvis okryssade listor. Vi som kandiderar till plats i fullmäktige kryssar vårt eget namn. bara det, och lämnar ut listorna till allla vi orkar besöka, i ett öppet kuvert med vårt namn utanpå.
|