Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-05, 15:52
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Digitaliseringen kommer hitöver...

Det som jag ständigt tänker på här I Grekland är miljön .Om jag tittar på TV så inte ser många inslag om miljöförbättringar eller info om t.ex tomgångskörning eller rökförbudet varför det införs.Trafikkultur ,du kan inte ana hur många situationer när jag gått ut i gatan på ett öv.gångsställe och håller på att bli överkörd el när jag går på grönt o bilarna fortfarande kör.Eller alla pratar om hur dyrt olja el. är .Vad gör man på den fronten? Man skulle ju inte behöva mer än luftvärmepumpar för uppvärmning.Istället har man g.a oljepannor ,installerade på taket tillsammans med oljetanken och slangen fr tankbilen hissas upp o killen står o tittar ned i mannluckan o. inandas dessa farliga ångor. plus att jag ser nu hur man lagrar upp ved för uppvärmning.Jag har tusen saker jag funderar över.. är inte Grekland med i E.U gäller inte samma lagar här som hemma.En Grek .fam. återinvandrad hit säger att det kommer att minst två generationer innan någonting märks .Men någonstans måste det ju starta om inte Grekland skall bli alldeles förstört .Hörde Papandreos tal att man skulle locka turister med ekologiska anpassade öar ,villket århundrade då ?Ja jag vet att jag tar i men man går här laddar upp.Hoppas någonting kan vara dig till nytta.
Svara med citat