Läckra bilder... Jag tycker det är en upplevelse att vara ute i sådant väder och se och känna det på nära håll!

En kort stund, när man vet att man kan gå in i stugvärmen precis när man vill.

Till en värmande Glögg eller något...
Grekiska hus är ju notoriskt kalla på vintern. Och El-element är nog rätt dyrt att köra en längre period. Varför inte köpa en fotogenkamin? Fotogen kostar väl inte så mycket i Grekland? Och kostar kaminerna mycket i Grekland så finns det mycket effektiva sådana i Sverige för mellan 1 - 2000:- De ger normalt sett en värme-effekt från 2000 Watt och uppåt. Och de väger inte så mycket så det kan inte kosta så mycket att skicka, eller ta med en, från Sverige! Och dagens modeller är väldigt säkra med tippskydd osv.
Jag hade en sådan i stugan jag hyrde i ett tidigare liv. Knut-timmrad utan vare sig el, vatten eller avlopp. Underbart ställe.

Jag saknar den verkligen! Huset var minimalt, men med fotogenkaminen och en liten vedkamin kunde vi vara där även när det var minusgrader! Så är det 15 grader i rummet från början krävs det inte så mycket för att få upp temperaturen till beboelig nivå.