Sv: Bila till Grekland i sommar 2011?
[QUOTE=Nickisa;229492]Vilken väg ska man ta, vilken är bäst, snabbast, vart brukar ni övernatta på vägen, åker från stockholm, vad kostar det att bila ner osv? Vi har alltid tagit flyget ner, men i år är vi beroende av bil, så frågan är om man ska bila ner eller ta flyg och hyra bil i 3v, vilket är mest lönsamt![/QUOTE
Om inte själva grejen med att bila (vilket ju kan vara en upplevelse kan jag tänka om man tar sig nån dag här och där på vägen för att se ett nytt ställe) är en del av det hela tror jag att det blir billigare (beror ju lite på avd flygbiljetten hamnar på) och enklare att hyra. Ju längre man hyr desto bättre pris är min erfarenhet så med tre veckor borde ni kunna få ett ganska bra pris. Gå in på economycarrentals och spökboka så får du ett hum om vad det kan landa på, skulle tippa på 25-35€ per dag beroende på bil. Sen kan du ju alltid kontakta andra firmor och deala lite. Jag har vänner som direktkört Sthlm-Aten på ca tre dygn via Balkan, men då var det skiftkörning och knappt några stopp. Ska ni via Italien gäller det att passa färjan som tar dig till Patra men den är inte så billig. Vad som också kostar under vägen och som är viktigt att kolla upp är olika avgifter/vägtullar/tillstånd som måste betalas, vilka varierar beroende på land man befinner sig i.
|