Citat:
Ursprungligen postat av Rojo72
Kan man fylla en tvåveckors resa på Karpathos utan att det blir långtråkigt tror ni?
|
Haha, det kan ni definitivt! Själv ska jag vara där i sju veckor i sommar, och jag kommer inte att ha långtråkigt...

Finns inte mer att göra på Korfu än på Karpathos, så ur den synvinkeln är det hugget som stucket.
Det är inte helt överensstämmande med verkligheten att stranden skulle bli bråddjup på en gång. Sanningen är att det faktiskt varierar från år till år, beroende på hur vintern såg ut. En strand som ett år var långgrund sandbotten kan nästa sommar bestå av småsten, eftersom sanden spolats bort.

Hur det ser ut precis nedanför Meltemi kan ingen säga riktigt än. Dessutom är stranden lång, och ser olika ut på olika avsnitt, så med vanlig försiktighet när det gäller barn och vatten, kommer du säkert att hitta något bra ställe att bada. Dessutom går det att ta bussen till andra fina stränder, t ex i Amoppi, Arkasa eller vår favorit Lefkos. Hyr ni bil kan ni nå även andra fantastiska stränder.
Meltemi ligger en liten bit bortanför Zephyros Village, och sträckan dit från centrum av Pigadia går vi flera gånger om dagen ibland, så den shoppingtokige kommer att överleva, SÅ långt är det inte...

Många som bor därute går in till stan till middagsdags, det är rena lämmeltåget ibland. Men missa inte att slinka in på taverna Pelagos, som ligger ungefär halvvägs. Där får ni avnjuta levande grekisk musik och ofta även dans.
Ute vid Meltemi hittar du även en mycket bra restaurang vid namn El Greco, en av våra favoriter. Jag antar att du har plöjt igenom det här forumet, så du har hittat tråden om restauranger i Pigadia.

Dessutom finns det resebrev att läsa, för ytterligare tips.
Karin
som alltid längtar ner