Sv: kefalonia eller karpathos?
Hej! Jag och mamma och min syster har varit på de tre öarna Kefalonia, Thassos och Karpathos de tre senaste åren (i nämnd ordning). Vår favorit blev Kefalonia! Vi bodde i Lassi på ett hotell som jag inte tror finns kvar hos någon researrangör. Fördelarna med Lassi var den fina stranden och närheten till huvudstaden. Dessutom är ön fantastiskt fin att åka runt på med bil. Vi gillade även Thassos, men jag tyckte inte att golden beach var så fantastisk som många andra verkar tycka. På Thassos bodde vi på ett lägenhetshotell som hette Nina. Det var ett jättegulligt lägenhetshotell med bra läge nära ett bageri som hade supergott bröd och fikabröd! Karpathos var också fint tyckte vi och folket på Karpathos var extremt vänliga och trevliga, men stranden i Pigadia är inte tipp topp. Vi bodde på hotell Socrates och var mycket nöjda med hotellet!!! Fräscht och trevliga ägare.
Vilken ö ni än väljer tror jag ni kommer att bli nöjda... och smaken är ju som baken. Mycket beror nog också på om man träffar trevliga människor, lyckas pricka in bra restauranger och bor på ett mysigt hotell. Ha en bra resa!!!
/Helena
|