Sv: Ryanair till Grekland
Det är egentligen märkligt detta med i alla fall MIN skepsis till Ryan Air för vi har bara bokat EN gång med dem och då blev resan inställd pga dödsfall i familjen så vi kom aldrig iväg. Då ville vi dels avboka,inte för att få pengar igen av dem för det hade vi ingen rätt till då vi inte betalt avbokningsavgift, utan bara för att tala om att 2 platser fanns som aldrig skulle bli använda, dels skulle vi få ett intyg till vår bank att vi hade köpt biljetter av dem så de kunde betala oss tillbaka. Detta var båda sakerna totalt omöjligt att få! Vi ringde svindyra samtal som gav noll resultat.Vår bank sa att de visste att det var omöjligt att få några som helst intyg från Ryan Air så vi fick alla pengar tillbaks ändå, men jag känner att allt är så himla krångligt när man bokar med dem och den resa som SER så billig ut först blir ju inte det i slutänden och då känner jag mig tryggare och lugnare med andra bolag,(som oftast blivit SAS/Star Alliance.)
Samtidigt har vi ju Kalimeravänner som åker SUPERBILLIGT till de mest härliga platser med Ryan Air och är HELNÖJDA, det gäller nog bara att hitta rätt flyg vid rätt tid och sen ta den ev. osäkerhet som kan uppstå med ev inställda flyg.
Lissi
|