Citat:
Ursprungligen postat av Wehou!
Det är i slutet av augusti så jag tror inte det lär vara några större problem att hitta nåt.
|
Hrrmmm. Augusti är sydeuropas stora semestermånad... Och de djäklarna har börjat sträcka ut semestern in i början av September sedan några år! Så det brukar vara rätt tjockt på hotellen i Augusti! Inte bara Greker utan även Italienare och Spanjorer, och några miljoner andra turister, besöker de Grekiska öarna under Augusti. Så förvänta dig inte att det kommer att vara helt lätt att hitta rum den tiden. Inte ens i slutet av Augusti.
Citat:
Vi får se hur det blir, men jag gör som du säger och frågar direkt på plats när jag kommit dit.
|
Jag tror det är en god idé. Ju tidigare du ställer frågan, ju enklare är det att lösa den! Normalt sett. Kan man inte lösa det på ditt hotell kanske du kan få tips på något hotell i närheten. Men räkna inte med att det ska vara helt lätt den tiden.
Men är ditt rum hyfsat stort kan det nog lösa sig. Om hotellet är lite "flexibelt".
I värsta fall får väl du och Polaren sova "skavfötters" i en enkelsäng mot att han betalar 15 - 20 € per natt....

Det skulle jag vilja se...