Sv: Invänta sista minuten i maj?
I slutet av maj och början av juni, innan skolorna slutar brukar det alltid finnas prisvärda sista-minuten-biljetter till Rhodos, Kreta, Skiathos m fl grekiska öar. Men charterbolagen har blivit bättre på att beräkna underlag och de senaste åren har det inte funnits så många restresor att välja bland som innan finanskrisen. Jag brukar alltid ö-luffa sista veckan i maj och har alltid fått billiga biljetter. Min syster brukar alltid beställa flygbiljetter i december när priserna är som lägst men jag kommer alltid undan billigast!!! Är boendet kasst kan man bara fixa bättre boende själv på plats. Man har ju ändå fått hela resan lika billig eller billigare än vad bara en flygbiljett kostat. I maj och första två veckorna i juni är det bara att välja och vraka mellan fina boenden. När skolorna slutar i Sverige kommer alla svenska barnfamiljer och det blir lite svårare. Fördelen med sista-minuten är att om det är väldigt fint väder i Sverige kan man skjuta lite på sin resa och få det bästa av två världar! Vill du vara helt säker på att komma iväg så bokar du flyg nu, men om du kan vara flexibel så väntar du till någon vecka innan och tar sista-minuten.
Mia, som varit i Grekland nästan varje år sedan 1978!
|