Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2011-02-19, 23:47
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Nissyros eller Tilos?

Om ni, tyvärr tycker jag, väljer att bara besöka en av öarna så skulle jag föreslå Tilos. Nisyros är en fantastisk ö på sitt sätt. Men lite udda. Och det är lite därför jag tycker att man borde besöka den om man är i närheten. Just att se och uppleva något annat i Grekland...

Tilos är lika fantastisk men på ett annat sätt. Det går liksom inte att vantrivas på den ön utan att anstränga sig! Att kalla den dockhusaktig låter så fel men det ligger lite i det. Och det är inte negativt menat! Allt i Livadia ligger inom enkelt gångavstånd. Man går från ena sidan av byn till den andra på 10 min lätt. Och då går man långsamt... Alla är vänliga och jag har aldrig ätit så god Grekisk mat som jag gjort på Tilos!

Jag är övertygad om att ni kommer att ha en fantastisk tid på Tilos om ni väljer att åka dit.

Tillägg: Det är absolut lättare att ta sig till Rhodos från Tilos än från Nisyros. Nisyros har säkert någon färja till Rhodos 5 - 6 dagar i veckan. Men Tilos har Catamaranen Sea Star som går varje dag. Plus ett antal andra förbindelser. Så även ur den synvinkeln är Tilos att föredra.

Senast redigerad av Peter den 2011-02-19 klockan 23:55. Anledning: Tillägg
Svara med citat