Citat:
Ursprungligen postat av Fjonk
Faliraki är fint (om man ser till stränderna) och ja fyllan kommer igång sent på nätterna. De flesta ungdomar bor på lägenhetshotell, eller på de billigare hotellen så akta er för dom. Faliraki Beach är ett bra AI hotell, väldigt strandnära. Annars har ni Espiredes och Louis Colossos (mellan Kalithea och Faliraki) oxå strandnära men inte riktigt lika finkornig sand.
Funderar på om det är Prinsess Flora ni tittat på? I så fall rekommenderar jag det INTE!
|
Hej!
Först tittade vi på Princess Flora men det gav vi upp ganska fort. Kändes inte alls okej.
Louis Colossos känner jag en som bott på och de gillade inte alls hotellet. De åkte buss varje dag för att bada i Faliraki och ska vi ändå åka iväg för att bada så känns det som vi lika gärna kan bo i Kalithea blir billigare när man ska hem från Rhodos stad och vill ta taxi. Dessutom skiljer det 6000 kr för oss på de båda hotellen. Epiredes har jag inte hittat att boka själv, bara med resebyrå och Faliraki beach har jag för mig blev för dyrt, minns inte riktigt var det låg heller. Men det gick bort av någon anledning.
Vi kommer iofs inte att hänga dagarna i ända på hotellet, har får för mig att detta blir första och enda gången som resan går till Rhodos så bäst att passa på och se Lindos, Fjärilsdalen, Anthony Qiunns bay, Rhodos old town (gärna flera kvällar och någon dag).