Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-13, 01:11
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011
Standard Sv: Vad skulle ni välja?

Nu börjar jag vackla lite. Kanske ska vi vänta med Rhodos tills barnen är lite äldre. Mina barn är 11, 9 och 5 år gamla. Jag skulle nog helst vilja bo på ett lugnt ställe där det finns lite småaffärer som säljer sånt man behöver som strandsaker osv, apotek, mataffär, gärna lite restauranger som man kan gå till. Behöver inte vara jättemycket men man ska i alla fall kunna gå ut från hotellet och gå någon kväll om man vill det. Är inte intresserad av att bo på ett stort hotell som jag sen måste ta bussen eller bilen för att köpa medicin eller så. Vill ha trottoarer att gå på, de kan vara små och trånga men dock en trottoar! Barnen litar jag på att de inte springer ut på vägen så att vara i Rhodos stad är jag inte orolig för. Men jag vill ju så gärna kunna gå ner till stranden de dagarna vi låter bilen stå. Det är ju det som är så skönt med att vara utomlands att man inte måste stuva in sig i bilen för att åka till stranden. Vi har nära till fina stränder här hemma men det är så att det är lite för långt för att ta sig dit med packning osv på cykeln så det får bli bilen. Jag åker gärna bil till lite olika stränder på Rhodos och upptäcker ön men kanske inte alla dagarna vi är där. Vissa dagar är man tröttare och vill bara lägga sig på stranden där man bor. Jag tror jag har tömt alla alternativ och inget känns 100% för oss. Får nog fundera på om vi ska skippa Rhodos även om jag väldigt gärna vill dit. Det är så mycket som lockar ju...... Men som sagt kanske är det bättre att vänta tills barnen är lite äldre man vill ju att alla ska uppskatta resan?!
Svara med citat