Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-21, 15:14
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: God mat på Kreta

När vi var i Rethymnon.. för 3 år sen tror jag att det var. Så hittade vi en liten taverna/restaurag i gränderna i gamla stan som heter Stavros. Där fick vi god mat och mycket mat. Jag åt en jättegod stor grillad red snapper och min vän tog en kaningryta som höll på att svämma över på tallriken. Det fanns givetvis en turistmeny också.. trerätters.. stod skriven på stora svarta tavlan. Men den kan man ju blunda för. Gatan som den ligger på heter visst Epimenidou.. en liten smal gränd med trångt mellan borden.
Men som sagt.. det finns mängder av små, mysiga, familjära tavernor i gränderna i gamla stan.

En restaurang som kommer att få ett besök av oss i maj är Agrimia. Där var vi stammisar för många år sen då vi började åka ner till Kreta. Den var då bara en liten taverna. Dåvarande ägare till denna restaurang ville alltid, när kom ner dit, visa upp den nya investering/restaurering han gjort under vinterhalvåret. Speciellt stolt var han när han satt upp en stor "tak"fläkt i uteserveringen för att försöka få lite svalka heta sommardagar.

//Monica S
Svara med citat