Ämne: Ljuvliga barn
Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-09, 17:56
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ljuvliga barn

Nu har jag inga egna barn, vad jag vet... Men ett och annat obetänksamt skjoltyg har genom åren tydligen ansett mig som potentiellt material som fader till deras avkomma. Lång näsa fick de...

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
...oerhört bortskämda och samtidigt hårt hållna. En betänklig kombination, kan tyckas...
Det är lite paradox i det där. Jag vet precis vad du menar. Jag har sett det på nära håll hos de två familjerna som hade hotellet på Tinos. 5 barn totalt. 4 välartade och ett Hår av Hin... Han har dock vuxit upp till en mycket trevlig och bra man. Och eftersom han numera är både längre och bredare än jag är undviker jag nogsamt att påminna honom om när jag kramade om hans arm tämligen hårt för många år sedan...

Citat:
...ganska mycket skrikande och inte så ovanligt med smisk.
Man ser det ju i stort sett dagligen på stan eller på hotellen... Och ofta ser man saker som är direkt barnmisshandel. Jag finner det tämligen problematiskt faktiskt. Men man kan inte som gäst lägga sig i. Tyvärr förstår inte Grekerna vårt sätt att se på saken. Men det gläder mig att du säger att det börjar förändra sig till det bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Tösen stimmade lite och plötsligt gav hennes far tösen en dagsedel så hon gick i däck. //Så, efter tio minuter öppnade pappan sin börs och gav flickan en sedel så hon kunde gå att sig och brodern varsin jätteglass inhandla...
Just det är så typiskt Grekiskt. Först en snyting så man tror huvudet ska snurra ett varv, sedan strax efter tröst, kramar och mutor... Ett mycket märkligt beteende, men det är väl så Grekerna har uppfostrat sina barn i alla tider...

Och oftast är ju Grekiska barn väldigt lätta, roliga och trevliga att ha att göra med. Och jag gillar deras inställning att barnen är med även på kvällarna och festerna. Och jag gillar Grekernas familjesammanhållning. Alla ska vara med... Men jag ogillar att de tycker att det är OK att slå sina barn på det sättet de gör...

Citat:
...äkta persisk matthandlare (Läs Håkan Juholt)...
Svara med citat