Visa ett inlägg
  #31  
Gammal 2011-04-16, 14:30
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Nattklubbar i platanias?

Men alltså! Det ena utesluter väl inte det andra? Själv är jag inte alls intresserad av att laga mat ellr gå på historiska vandringar när jag är i Grekland. Det är väl bra att det finns allt för alla.
Jag tycker också att det är bra att man kan varna här för en del oseriösa tveksamma ställen vare sig det gäller tavernor eller nattklubbar.
Själv åker jag i höst för fjärde gången till Platanias och där trivs jag utmärkt, går gärna ut på någon musikbar och får mig goda drinkar och bra musik fast jag är en bra bit över 25, dansar gör jag också mycke gärna tills långt in på natten. Så jag tycker inte alls att Platanias bara består av dåliga nattklubbar och lokalbefolkning som hatar turister.

Längar till september
Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Nej så menar jag inte utan diskussionen gör att stället inte känns lockande. Om utbudet av tvivelaktiga nattklubbar och liknande blir för stort präglar det en ort vare sig ni vill det eller inte. Man får de turister man vill ha sa en tavernaägare på en mindre ö där man försöker satsa på kvalitetsturism.

Jag skulle önska att man satsade på andra saker mer än som görs idag. Varför inte arrangera matlagningskurser, försöka satsa på ekoturism som på Chios, fler konserter med lokal folkmusik och konstmusik som man gör på ex Naxos etc. Historiska vandringar där man berättar om landets rika kulturarv ja mycket mer. Blir det för mycket fokus på bar och nattklubbsliv då blir de som åker dit för att festa i majoritet. Då blir det som i Malia att delar av lokalbefolningen börjar hata turisterna och till slut gör de uppror.

Eva
Svara med citat