Tinos ar en nyckfull skonhet minsann! Hon visar precis den sida som passar henne och i gar var det heldagsregn med bara nagra enstaka halvtimmars uppehall. Men vad gor det nar man har bil och far fardas i ett makalost vackert landskap med alla sluttningar och vagrenar blommande i gult, vitt, rott och lila. Vi hade sa himla harligt och det ar sa mysigt att sitta inomhs pa sma kafenion dar man ar absolut enda turister. Pirgos , Kardamili, och 7-8 byar till avverkades med mat och fikastopp. Marmormuseet i Pirgos besokte vi igen det ar sa himla fint.
I gar kvall blev vi utbjudna av Nikoleta och Marcos till ett stalle vi aldrig varit pa och de bestallde ett fat med allehanda godsaker som rackte hela kvallen. Vin i riklig mangd och harliga samtal gjorde kvallen mycket trevlig!!
De panerade soltorkade tomaterna, och stekta auberginerna, spenatpajerna och allt annat gott far oss att ikvall atervanda till samma stalle efter denna rapport.
Idag har det varit valdigt blasigt med vaxlande molnighet och mer mulet i bergen dar vi aven idag akt i byarna. Dio Chorio, Arnados, Smardatiko, Falatados, Krokos, Agapi m fl byar har vi besokt. Precis nar vi kom till Agapi, min favoritby sa la kameran av for gott...Men i morgon kommer ju sonen med kamera.... Inte ens kameraforsaljaren i Tinos stad kan hjalpa oss....

Claes bara skrattar at mitt eviga fotograferande, han sager att jag SLITIT ut kameran.....Men med 60 byar , den ena vackrare an den andra sa blir det mycket fotograferande....
Eftermiddgen tillbringade jag i Nikoletas tradgard dar hon och jag drack grekiskt kaffe och pratade Tinos. Pa paskdagen grillas helstekt lamm i hennes tradgard av ett proffs som hon alltid anlitar..Hela dagen ar det fest och vi ar inbjudna att fira med deras vanner....Nikoleta ar en god kock sa nar hon berattade allt hon skulle bjuda pa sa vattnades det i munnen. En mysigare, generosare, gladare manniska an Nikoleta har jag sallan mott och hela hennes familj gor en sa varm! Det ar valdigt gott att ha en grekisk o att alska och dessutom en grekisk familj som man trivs med....
Att se Tinos denna tid pa aret ar otroligt fint, men det ar inte tal om att sitta ute pa kvallarna eller ha balkongfrukost ute utan langbyxor och jacka...Tur att vi inte akt hit for solen!!
Visst alskar man val en o nar man borjar langta tillbaks redan innan man akt hem
Kram alla fran Lissi