Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-24, 03:57
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Halsning fran Tinos!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Den ligger pa den andra gata n t h Du kan svanga in pa pa shoppinggatan raknat fran rondellen nere ihamnen.
Ta det en gång till... Menar du Tingel-Tangelgatan upp och sedan andra gatan till höger? En smal gränd där Tavernan till vänster har en rad bord utanför. Röda dukar? Jag tror att jag kanske vet vilken det är. Mysig men när jag åt där senast blev servitrisen sur för att jag bara åt en Saganaki och en sallad... Den Tavernan ligger en bit in i gränden och det kommer en liten uppförsbacke efter. Och en vinkel i gränden... Men det finns många roliga Tavernor där inne i gränderna. Så det kan mycket väl vara någon annan... Det är inte så ofta jag lämnar mina "stamhak" så jag har långt ifrån testat alla där inne i labyrinten...

Lissi. Kan du göra mig en tjänst? Kan du gå förbi Vaggellis Restaurang och fråga honom om Alonia kommer att öppna i år? Du vet var den är? Du ser ju Jasons uthyrning i början på hamnpromenaden. Till vänter ligger Hotel Argo. Precis bredvid ligger Vaggellis ställe. Fråga Nicoleta annars... Jag tror inte hon misstycker. Hon vet precis min situation. Säg att du frågar för min skull! Och ser du en man närmare 70 år med den största mage du sett och som saknar en bit av pekfingret på högerhanden så har du sett Mr S... Säg att jag ringer om Alonia öppnar i år.

Citat:
En annan vi var pa ligger granne har med internetcafeet ut mot monumentet runt udden
Hm. Menar du den precis nedanför Takis? Den är hyfsad. Eller menar du den som ligger i det ensamma huset en bit bort mot monumentet? Det är den gamla bouzoukiklubben Vintzi. Den Tavernan var riktigt bra förr. Vaggellis var kock där innan han öppnade eget.

Citat:
Jag ser nya restauranger som kommit och det byggs for fullt lagenheter nara Ag. Fokias....
Det har jag inte gett tillåtelse till... Mutter... Fast en liten lägenhet på Ag Fokas låter ju inte helt fel...

Peter
Svara med citat