Jag var 58 år fyllda när jag för första gången åkte själv en vecka till Grekland! Min första ensamresa nånsin. Så nervös jag var innan men så himla kul det var....Jag älskar i o f s att vara ensam emellanåt men en hel vecka

Att inte behöva ta hänsyn till någon alls var helt otroligt skönt, bara göra precis det jag ville när JAG ville

Vart jag kom så fanns det andra ensamresenärer att prata med om jag ville, det är många som reser ensamma..Att äta ensam på taverna är inget konstigt alls i Grekland. Kyparna är jättetrevliga och de är oftast väldigt rara och låter en köpa halva portioner av t ex förrätter så man kan smaka olika , precis som när man är två.
Den första ensamresan gav sån mersmak så nu åker jag varje år på hösten själv tillbaks till samma ställe där jag nu inte alls känner mig ensam ett skvatt! Jag har fått vänner där.
MEN: Om man här hemma inte gillar att vandra själv, eller vara på stranden själv eller åka på utflykt själv, då gör man det kanske inte i Grekland heller.
Välj ett resmål och hotell/pensionat som inte är så inriktat på familjer.
Att boka enbart flygstol och välja boende själv är det allra bästa och oftast billigaste.
Du får säkert en helt underbar resa!
Lissi