Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
En ryckig och stökig sommarstorm pågår. Nordliga vindar, dock inte så kalla. Jag satt i ett skyddat hörn på terassen och njöt av att se vinrankorna gunga i vinden och de spridda molnen i motljus i väster driva över himlen i rasande fart.
Man kan nog inte ha det så mycket bättre en vanlig fredagskväll:
-Lite trött i benen efter en lång promenad med den gästande sonen.
-Mätt och belåten efter en rejäl middag.
-En gosig katt i knäet.
-Rösterna från tre av mina favoritmän nere i sonens husbil, make,svåger och son, som fixar med något elektriskt eller så.
I morgon åker man och svåger till Rodos i ett ärende. På tisdag åker sonen till Aten och fortsätter sen till Sverige via Peloponnesos, Italien, Schweiz och Tyskland . Det kommer att bli väldigt tomt här på tisdag kväll, så där.
Men nu är det den där tiden på året då jag och mina vänner här knappast hinner träffas för att alla har gäster eller själva åker .
- Skolorna har examensskrivningar av olika typ.
-Värnpliktiga rycker in.
-Turisterna finns överallt.
-Trafiken tätnar.
-Musikevenemangen avlöser varandra.
-Sport evenemangen likaså. - Den som gillar vattenpolo kan komma hit den 3-4 juni, då ska vi ha fyra av Greklands bästa lag här -"Final Four"-i vår fina 50-metersbassäng.-
-Ön fejas och vitmenas.
-P-vakterna menar allvar.
-Grilloset lägger sig över turistsidan.
-Segelbåtar glider in till ankarplatserna, turistbåtarna från Kos släpper av ett myller av dagsbesökare.
Liv och fart, lika ryckigt som vinden idag.
|
............. allt detta och att dessutom få njuta sålunda ...
"Jag satt i ett skyddat hörn på terassen och njöt av att se vinrankorna gunga i vinden och de spridda molnen i motljus i väster driva över himlen i rasande fart."
Ibland känns himmelriket nära när man läser vad du skriver Monica!

Mats