Sv: Folkräkning
Så där ja. Nu har den unga intervjuaren varit här, en trevlig ung kvinna som hade gått från hus till hus sedan 10 i morse. Nu vet jag alltså mer.
Man skulle alltså ha velat registrera alla som vistades i Grekland natten mellan den 9-10 maj. Detta gick naturligtvis inte, men man registrerar även alla turister man får tag i och som vill uppge data.
Vi fastboende skrivs upp med en hel del frågor som är svåra att svara på.Jag tror att intervjuaren var rätt förvirrad när hon gick, för vi är tre personer i det här hushållet som har bott på en massa olika ställen och varit skrivna både här och där och knappt kommer ihåg när vi var här eller där...och min svåger var här den 9-10 fast egentligen var han på Rodos då med min man...att vår son var här då höll jag tyst med, hon såg rätt trött ut.
Namn, födelsetid, föräldrars namn, födelseort, utbildningsnivå,antal barn (bara kvinnorna), bott utomlands, skriven var, lite annat sånt.
Husets/lägenhetens storlek, hyrd eller ägd, typ av uppvärmning och isolering, mer sånt.
Namn kommer att hanteras med sekretess. Man får ett kvitto på att man registrerats som man ska spara i sex månader, det är för att kontrollanten ska kunna kontrolleras.
Tja, jag ser framför mig flera miljoner blanketter som ska databehandlas....
|