Ämne: frukost
Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2011-05-13, 14:55
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: frukost

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
...ALLT skall vara perfekt när vi kommer ner, du vet första sittningen på årets resa.
Du har varit i Grekland förr va...? Men visst är första sittet viktigt. Men hur många gånger har det varit perfekt? Jag blir numera besviken om det inte är en totalkatastrof...! Då känner jag mig inte riktigt hemma... Man beställer ett hårdkokt ägg och får ett där gulan rinner ut om man bara tittar på det. Beställ kaffe och du får te... Juicen ersätts direkt med en Amstel för du är ju Turist! Och Toasten kommer antingen fortfaranade lätt frusen eller som en kolbit det ryker om... Ahhh... Äntligen hemma...

Citat:
Jag ser oss sitta där, tidig morgon och Rhodos håller på att vakna. Vi intar en fantastisk frukost efter nattens vedermödor...
Det fanns ett viktigt ord där... VAKNA!

Jag bara busar och överdriver. Det förstår du nog. Och visst är första sittet en härlig känsla. Och jag hoppas ni får ett bra första sitt. Speciellt som ni haft en lång och hård resa. Jag kan tänka mig sämre ställen att trycka i mig en Grekisk Nezcafé (brrrrr...) och en Toast än på hamnpromenaden på Rhodos... I väntan på färjan... Gottegrisar!

Citat:
(och barnen kastar konfetti)
Säkert. De kommer att vara så trötta och griniga att de slänger den rakt på er i stället för över er... För att sedan återgå till sina stolar för att tjura. Men när de varit på stranden 5 min när ni är framme kommer ni att undra vart monstren tog vägen... Hoppas jag...

Citat:
Vi åker inte med Sea star utan en annan Katamaran.
Ok. Nu blir det allvar. Den känner jag inte till. Är det en stor eller liten Cat? För är det en stor går den troligtvis från den yttre hamnen. Och från pelargången ut dit tar det nog omkring 15 min om alla kan gå i vuxentakt. Och då gäller det att ni har ryggsäckar eller rullväskor. Tänk inte på att bära en "gammal" resväska den vägen om du inte är gift med Magnus Samuelsson... Du vet! Han som vann Världens starkaste man... Det är en bra bit att gå... Men så dags är det inte varmt. Tvärtom. Det kan faktiskt vara lite kyligt! Och väldigt hög luftfuktighet!

Är det en liten Cat kan den kanske gå från innerhamnen. Men det är inte säkert! Går den från samma ställe som Sea Star ligger det bara en kort bit bort till vänster från Pelargången. Men kolla detta noga innan, eller direkt när ni kommer ner, för det påverkar hur ni kan disponera er tid för frukost osv... Det ska ju vara perfekt... Och det hade väl kanske inte varit så perfekt att missa färjan... Speciellt inte om man missar färjan för att man slarvade med att ta reda på varifrån den gick.... Ingen bra start på semestern nej...

Om flyget är försenat och det blir tidskris. Då går ju tanken på frukost fetbort... (Det var första gången jag lyckats använda det ordet! Jag måste vara efter min tid... ) Taxi från flygplatsen in till Rhodos stad kostar nog uppåt 18 - 20 € idag. Till ytterhamnen får ni nog lägga till 3 - 5 €. Här kommer nog någon mer van Rhodosresenär med exaktare priser. Hoppas jag.

Men det är ju värt pengarna om ni riskerar att missa färjan. Samtidigt flyger ni inrikes så det är inte så stor risk att det är försenat. Om inte flygledarna i Athen fått en fis på tvären vilket tyvärr händer då och då... Jag satt 12 timmar på Arlanda en gång och väntade.... Men man ska ha otur för att råka ut för deras strejklust.

Hoppas du hittar något vettigt i allt mitt tramsande... Och ha en riktigt skön semester på Tilos. En av mina absoluta favoritöar... Fast. Det går knappast att misslyckas där!

Peter
Svara med citat