Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-13, 16:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lissis resebrev

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jag var ju inte tillräckligt duktig på det så det tog en djä... tid innan någon vågade sig dit. Lite märkligt egentligen eftersom jag började tjata om Tinos redan 2001 på Kalimera... Och trots att jag är en dokumenterat hyfsad säljare av produkter och tjänster lyckades jag inte sälja in en Grekisk ö...

Peter
Vet Du, Peter, jag tror att det är så enkelt, att det beror på, att Du inte gjorde resebrev!! Foton säger mer än alla ord i världen!

Jag är SÅ glad i Tinos. Jag älskar Chora där jag fortfarande efter 6 resor hittar nya ställen jag inte sett förut. Jag har fått en "grekisk" familj som jag har kontakt med hela året och Nikoleta har blivit "min grekiska syster".Jag har hittat mina vandringsstråk där jag går i egna tankar på mina ensamresor.
Att strosa runt i byarna och i Chora utan att mötas av inkastare eller "krimskramsaffärer" är för MIG njutning.
MEN:
Det finns säkert många, många öar som jag inte varit på som skulle kunnat ge samma upplevelser om jag kommit dit istället för till Tinos, men nu blev det Tinos., Den enda ö som är i närheten är Evia, som verkligen gett mersmak. Men den ön är så stor så där krävs mycket, mycket mer av mig som besökare för att bli utforskad och det har jag inte lust till. Men i Karystos skulle jag utan vidare kunna tillbringa en ensamvecka. Det är en "riktig" stad, där finns jättebra stränder och där finns bra vandringar till byar och platser utanför Karystos. Där finns mycket att se på kvällarna med hamn och båtar och massor av genuina matställen.

Evia har Claes och jag "bokat in" 2013 för en längre vårresa med bil.

Till sist: Peter, visst ska vi ses på Tinos nån gång!! Jag vill lära känna "din" grekiska familj också!

Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2011-05-13 klockan 17:06.
Svara med citat