Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-14, 19:33
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Sv: Kokkari eller Georgioupolis

Citat:
Ursprungligen postat av fnos Visa inlägg
Hej
Jag och flickvän funderar på greklandsresa i slutet på juli eller i början på augusti, ca 1 vecka.
Har tittat lite på på Kokkari på Samos och Georgioupolis på Kreta.
Vad rekommenderas för ett par som aldrig tidigare varit i Grekland?
Vill framförallt sola, bada och äta. Ev några utflykter och lite historia.
Avskyr inkastare osv, kan man slippa sådant?

Känner någon till följande hotell:
Golden Bay eller Sunlight i Georgioupolis?
Maria, La plage eller Kalidon i Kokkari?
Tack på förhand!
Vi börjar med Georgipolis. Har ju växt en hel del från det när jag var där senast i början av 90-talet. Då var det en "sovande" liten by, just det vad vi ville. Stranden är härlig, finns inga mycket "håll i gång" i byn i dag heller. God mat får man alltid i Grekland.
Sedan Kokkari. Själv tillbringar jag sommarsemestrar på Samos, inte i Kokkari, utan I huvudstaden Vathi. Har nog besökt Kokkari flera gånger, en liten föredetta fiskarby som har har blivit en turistby. Stranden är en stenstrand (små stenar, längre ut sand). God mat finns i princip i alla tavernor. I hamnen finns en del cafe'er/barer/tavernor. Varför inte välja Vathi (Samos Town) på Samos. Apollos resa till Anthemis Apart. 2 km från centrum, Gangou-beach 300 m, i staden genuin grekisk atmosfär, inga inkastare, inte massor av turister, butikerna har öppet må-fre 7/8-14, Market öppet må-fre 8-21, lö 8-18. sö stängd. Längs strandgatan finns en del cafe'er/barer där lokala ungdomar och turister sitter. I staden finns också några clubbar där lokala ungdomar och turisterna möts. Vill ni ha mera info om Vathi, skicka privat meddelande eller e-mail. Skall själv igen till samos 11 juni för 2,5 veckor.
Svara med citat