En liten lägesbeskrivning.
Här i Rethymnon området har det ej slutat att blomma ännu. Marken är grön men börjar bli lite brun i kanterna.
OLIVTRÄDEN BLOMMAR.
Vet ej om ni alla har sett när olivträden blommar en upplevelse hela dalen framför oss blommar nu.

Blomman är såå liten men det är massor.
Synd att den polineras av vinden för tänk vilken honung det skulle bri om bina fick /ville sköta befruktningen. Om detta vet jag inget kanske någon vet.

SEE så fin färg träden har med sina små blommor detta kort gick jag ut och tog nu mitt i skrivandet för att kunna dela detta med er.
Ni undrar säkert om blomman doftar men då får jag göra er besvikna. Den doftar ej tycker jag,för den behöver ju ej locka med parfym doft...
Nu bearbetar man olivlundarna genom att fräsa jorden så all dagg går ner i jorden för det kommer kanske ej mer regn före sep/okt och det börjar torka det gräs/oxalis som gjort olivlundarna gröna.
Önskar er alla en fin sommar har hört att sommaren kommit även till Sverige.
Nu skall jag ner på byn (Rethymnon) och se finalen på ett sportcafe med goda vänner och kall Fix. Min fru Anna kommer från Finland behöver jag säga mer.. Men hon är i Paleochora med en stor grupp och vandrar i dag Paleochora till Elafonisi. Så jag skall se finalen med Svenska vänner.. Men klart jag hejar lite även på Finland (lie).
Olle