Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-27, 16:28
Sannahl Sannahl är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Bila till Grekland i sommar 2011?

Vi bilar varje år till Grekland med våra tre barn varje sommar sedan 2004 och kommer att göra det även denna sommar.

Vi åker från Göteborg och har tagit lite olika vägar ut från Sverige, vi har provat Öresundsbron och stora bältbron (dyrt och långt att köra), Trelleborg-Travemünde (Tar lång tid, 7 timmar, men barnen har underhållning under resan), Trelleborg-Rostock (Tråkig båt, tar ca 5 timmar, dålig väg i Tyskland från Rostock), Varberg-Grenå + Rödby-Puttgarden (Lite extra att köra i Danmark men båtarna går ofta och man behöver inte boka innan tar ca 20 min+45 min på båtarna) och nu sist tog vi Göteborg-Fredrikshamn (Tar ca 3,5-4 timmar och barnen leker på båten under tiden, dock lite extra att köra i Danmark men det gör vi på natten så det är ok).

Vi sträckkör till Italien och tar där båten från Venedig, Ancona eller Bari (beroende på vart vi ska och om det finns plats på båten). Hela resan från Sverige till Grekland tar ca två dygn totalt innan vi är framme.

Om jag minns rätt går hela går resan (Dit och tillbaka med vägavgifter, bensin och båtbiljetter) på ca 10000 kr. Boende i Grekland ingår ju inte.

Vi stannar inte någonstans och övernattar, vi kör i skift och en kan sova när den andra kör.

Vi har heller inte hytt på båten utan har med oss påslakan att sova i på golvet på båten.

Fråga gärna mer om du undrar något!

//Sanna
Svara med citat