Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2011-05-31, 08:58
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 710
Standard Sv: Kefaloniatips hotel Marina samt Fiskardo

Hej Teodora!

Grattis till ett mycket bra val! Jag är också kär i ön och av den anledningen reser jag ofta dit ...
Enklaste sättet att ta sig till Fiskardo är med hyrbil. Men man kan även ta en lokalbuss, som jag tror går 2ggr/dag från Argostoli. Jag har inte koll på tider osv, men det är ju lätt att ta reda på vid KTEL, busstationen i Argostoli. Ett annat sätt är att ta en utflyktsbuss, som gör stopp i bla. Fiskardo. Biljetter kan man köpa på busstationen el via en lokal resebutik. Vill man sponsra den svenska resenäringen så köper man denna utflykten via researrangören. ..
Avståndet från Lassi till Fiskardo är väl c i r k a 5mil. Med buss tar det en dryg timme el något mer. Man reser främst på den västra sidan av ön. Vägsträckan mellan Lassi/Argostoli och Fiskardo är helt sanslöst vacker. (Det finns även alternativa vägsträckor).

Jag har alltid bott i Lassi, men inte på Marina. Jag vet dock var det ligger. Hotellets läge är bra då det är nära till stränderna Makris & Platis Gialos osv. Sen är det ju även nära till affärer. Lassi är inte mycket att ha som ort egentligen, men som jag brukar säga, det är en bra utgångspunkt på ön. Sen har man 2 jättefina stränder i byn. Argostoli ligger på gångavstånd etc.

Jag är säker på att ni får en superfin semester ...

//C@nny (oxå snart på Kefalonia)
Svara med citat