Sv: Hvordan vil du bo?
Slik bor jeg:
I stor eller liten by?
I den lille byen med den store sjelen, Pythagorion. (1400 innbyggere
På stort hotell, lite hotell eller på pensjonat.
"Mitt" pensjonat ligger midt i sentrum, ca 50 meter fra havnepromenaden med sine rundt 50 ulike serveringssteder og ca 200 meter til stranden. Minimarked i nabohuset og to minutter til bakeriet. Tre minutter til hovedgaten med alle sine tilbud.
Stort rom med dusj, minikjøkken og tre senger, stor veranda ut mot den nydelige og stille bakgården.
Hver dag mens jeg er ute svever en ånd over rommet og renholdet er perfekt når jeg vender tilbake til min siesta. Savner utsikten havet og den fineste havnen i den greske øyverden.
Hvilket prisnivå på rom (døgnpris)?
25 Euro døgnet betaler jeg + litt ekstra til vertinnen for udmerket service. Har foresten med røkt laks og Artic Caviar til henne og familien. I år fikk de også smake multer (hjortron)
Med eller uten svømmepøl?
Har alltid fundert på hvorfor noen må bade i en klorfylt svømmepøl når det krystallklare Egeerhavet lokker like ved.
Når jeg flytter ned høsten 2007 satser jeg alt på å leie en liten leilighet med utsikt over havnen og havet. For to rom, kjøkken og dusj, sentralt i sentrum vet jeg at jeg må betale i underkant av 2.000 norske kroner i måneden.
|