Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-01, 17:22
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: I skuggan av vår tystnad ?

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
...och sugit ut det bästa från eu resultatet ser vi i dag tyvär.
Snarare har Grekland tagit emot de bidrag landet varit berättigat till enligt fördelningsprinciperna inom EU. Det är inte att suga ut...

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Och de som godkände deras medlemskap är utan ansvar/skuld.
Ja! Situationen var helt annorlunda när Grekland blev medlem i EU, och man kunde inte på något sätt räkna med att landet skulle sätta sig i detta elände många år senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Petridis76 Visa inlägg
Det som hänt i Grekland är väldigt olyckligt men tyvärr oundvikligt.
Visst hade det gått att undvika! Enkelt dessutom. Mycket kort: Om alla Greker betalade skatt som de skulle, och staten inte på ett vansinnigt sätt hanterat de lån som nu skapar dagens problem hade situationen inte uppstått! Samtidigt är det statens ansvar att se till att skatterna betalas. Men det totala ansvaret är delat mellan staten och dess medborgare!

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Jag väntar fortfarande på beviset att vår självgoda kritik hjälpt någon i Grekland.
Jag har senaste tiden haft väldigt svårt att förstå dina inlägg... Men. Vår kritik hjälper nog inte Grekland. Där kan du ha rätt. Men vi kan heller inte blunda för problemen. Det hjälper ju knappast att leka Struts heller... Jag tycker på ett sätt att det är vårt ansvar att vara medvetna om problemen för att kunna ta ett avvägt beslut t ex om vi vill eller inte vill åka dit...

Det var en mycket intressant artikel om Greklands ekonomi i E24 igår. Läs den! I den finns en bild från en demonstration i Athen. Den visar en blå flagga med EU:s stjärncirkel och ett hakkors i mitten...

Då blev jag riktigt förbannad!!! Det är att gå över gränsen. Grekland är väl det land som fått mest stöd och bidrag från EU. Då ska man inte bete sig på det sättet. Jag är arg, ledsen och besviken...

Här är länken till artikeln för den som är intresserad:

http://www.e24.se/makro/varlden/tryc...er_2844433.e24

Senast redigerad av Peter den 2011-06-01 klockan 17:26. Anledning: Ett inte förändrar hela betydelsen...