Visa ett inlägg
  #34  
Gammal 2011-06-20, 00:03
svenberg svenberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 21
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av IngegerdN Visa inlägg

När du utövar din ångerrätt ska du varken stå för några kostnader eller vara ansvarig för något värde som motsvarar de tjänster som har tillhandahållits före frånträdandet (Artikel 8 pkt 2).
Det enda jag har stått för hittills är de rekommenderade breven, samt 2000kr när vi väl var där då. Nu i efterhand har jag också fått lära mig att de inte fick ta betalt på plats - men den skadan är redan skedd så där väntar jag på att pengarna ska komma tillbaka (har krävt det i brevet) på mitt konto. I brevet krävde jag dock inte att de skulle stå för kostnaderna för de rekommenderade breven, det känns som att jag kanske inte kan kräva att dom ska göra det även om dom ska stå för alla kostnader så kan jag inte förlita mig på postgången tillräckligt för att skicka ordinarie, som är mycket billigare. Detta är alltså 218kr jag gärna kan lägga ut för att slippa betala 27000.

Stort tack IngegerdN för att du kopierar texten från direktivet, det känns bra att läsa det och få lite mer kött på benen! Jag kanske borde kopierat med lite sådan text i mailet och brevet jag skickade?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrikaw Visa inlägg

Så ni har inte blivit av med 5000 kr som återstår av handpenningen?
Skickade du rek till Rodos för att ni blev uppraggade där`? Isåfall är det Kreta jag ska skicka rek till, kanske. Har hittills bara mailat ocxh snackat i tfn.
Vi har inte blivit av med de 5000 som skulle dragits i torsdag, men det beror antagligen ENBART på att jag pratade med banken och spärrade frugans kort som användes. Det innebar ju att när de skulle göra köpet hos sig i torsdags så var kortet spärrat, detta har jag också informerat dom om i brevet jag skickade.

Jag skickade brevet till Rodos för det var där vi blev uppraggade ja, men även till Aten där de tydligen ska ha sitt huvudkontor om jag förstått det hela rätt. Jag tycker absolut du ska skicka rekommenderat till Kreta, och om du vill vara övertydlig så skicka även till Aten (men det ska absolut inte behövas). Om du inte skickat brevet ännu, så gör det snarast och om du inte stoppat betalningar så gör det omgående.

Jag vet inte om det är av intresse om jag bifogar det brev jag skickade till dom? Jag kanske har formulerat mig helt galet i brevet, men jag tror jag fick med det viktiga. Skrev på både svenska och engelska.

Hur har du blivit bemött i telefon nu såhär i efterhand?
Jag har inte fått något svar på mitt mail som jag skickade. Dom svarar i telefonen men dom är fortfarande väldigt måna om att jag ska vara kvar som kund och vill sänka mina betalningar osv. Nu har jag inte pratat med dom sen jag fick prata med tjejen som vi skrev på avtalet med.

Jag vill gärna veta hur det går för dig Ulrikaw, det är lite "spännande" att se hur de agerar nu när vi är flera som åberopat rätten att ångra oss.

Jag trillade in på den bloggen du nämnde innan jag hamnade här, om det är OK att länka till den så är länken http://blogg.ngn.nu/index.php/2010/0...os-dag-6-av-8/ och om det inte är OK att länka så får ni slå mig på fingrarna med linjalen nu Har dock inte läst alla kommentarer, började lite lätt nu och såg att du kommenterat..

Jag väntar på svar från Konsument Europa under kommande vecka, ifall de kan hjälpa mig att prata med Aegean direkt. Detta kanske dom ställer upp med eftersom deras kontor på Rhodos (tror det var där om jag fattade det rätt, eller om det var i Grekland bara) är stängt på obestämd tid.

Tror nog att vi kan ro hem detta allesammans ändå!
Svara med citat