Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-27, 20:13
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Är du uppkopplad på semestern?

Vi har en 5-åring som är youtubefanatiker. Nu senast då vi var ute så stod valet mellan ett hotell med internet och ett utan. Pedagogiska jag ville bo på hotellet med internet men min trevliga men ibland konstiga hustru ville bo på det andra hotellet som erbjöd all inclusive. Jag försökte alltså förklara för Emma att vi kan välja mellan dessa båda hotell: det där vi bodde tidigare där det var lite dålig strand men de hade all mat i huset och vi fick äta allt vi ville, där går det inte att använda datorn till att titta på filmer och läsa Facebook. Det andra hotellet är där vid den bättre stranden som vi var, vi badade i deras pool och vi åt hamburgare i poolbaren, de har också internet.
Vi valde som många vet hotellet med all inclusive men utan internet. Snart var det dags, hon skulle se på någon musik eller film eller vad det nu var. Jag förklarade för henne att vi valde ju det hotellet där det inte fanns internet så det går inte. Fick då svaret att den filmen finns ju inte på internet, den är i datorn, det är bara att skriva youtube så kommer man dit om man söker "vad det nu hette". Det är ganska svårt att få en uppkopplad femåring att förstå vad som är skillnaden mellan dator och internet, hon tror säkert fortfarande att jag lurade henne men efter lite skrik och elände så fick jag henne att åtminstone förstå att vi kan gå och bada i stället.

Mvh Janérik
Svara med citat