Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-28, 10:09
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Är du uppkopplad på semestern?

Citat:
Ursprungligen postat av tramp Visa inlägg
Numera åker smartphonen med på resan och den har man alltid med sig. Många kaféer har ju wifi och det är bara att sätta sig där och peka lite på skärmen så kommer man åt mail, nyheter mm. Mycket praktiskt! Jag kan ta bilder med den inbyggda kameran och skicka via mail. Inte släpar jag med någon laptop inte och internet-caféer börjar spela ut sin roll!
Så sant! Min nya bebis (iPhone4) åker självklart med, så det blir nog första gången laptopen inte packas ned. Plötsligt känns den stor och otymplig Känns som att fler och fler restauranger, caféer och barer har wifi numera som sagt. I New York finns det dessutom wifi i t ex Central Park, och Bryant Park. Gissar att fler städer har wifi på torg och öppna platser. Dessutom bokar vi nästan bara hotell med wifi, så har jag bara min smartphone med mig så är det lugnt!

Det är ofta först på plats som jag vill kolla upp restauranger, utflyktsmål etc på allvar. Jag kan surfa mig blå och planera hur mycket som helst hemma, inför resan. Men det är på plats som google, google maps, tripadvisor får bekänna färg på riktigt :-)
Svara med citat