Sv: Nybörjare Kykladerna - vart ska man åka?
Varför inte både Naxos och Paros! Har man inte ö-luffat och inte heller besökt Kykladerna innan är dessa öar perfekta nybörjaröar. De ligger nära varandra, påminner om varandra men är ändå helt olika. Visst, Naxos är mer turistiskt nu än för tio år sedan med invasion av skandinaver i juni och juli, men ändå en fantastisk ö. Paros är mer internationellt, särskilt lilla Naoussa, som jag tycker är bästa byn att bo i. Båda öarna har mycket fina stränder och härliga bad. På båda öarna kan man roa sig precis så mycket som man själv vill och man kan också hitta lugnet mitt i värsta högsäsong. Två öar på 8-9 dagar räcker, annars blir det stressigt, och särskilt två stora öar som Paros och Naxos där man kan stanna i veckor utan att tröttna!
En annan favoritkombination är Milos och Sifnos, också underbara öar med, i mitt tycke, överlägsna bad.
Det är inte utan att jag är lite avundsjuk, att ni får uppleva Kykladerna för första gången. Minns min första bekantskap med ö-gruppen för mer än 30 år sedan som vore det igår. Blev då förälskad i Naxos och förälskelsen har hållit i sig!
Mia
|