Sv: Dött forum?
Så olika vi tänker!
Jag är ju ny på detta forum och har skrivit ett par inlägg angående "krisen". Jag tog förgivet att man fick vädra sin oro och sina åsikter när det gäller ALLT i vårt älskade Grekland! Och det som är aktuellt nu är väl krisen? Är det konstigt att man engagerar sig? Jag är förvånad över att det är så känsligt. Inte har jag uppfattat någon enda här som "besserwisser"! Tvärtom är det intressant med folk som tänker och försöker förstå. Personligen tycker jag det är betydligt mer givande att läsa era "personliga gissningar" och "spekulationer utan egentlig kunskap" (ursäkta citaten, Yanna) än glada tillrop, vattentemperaturer och avgångstider (och nu menar jag INTE att dessa inte har SIN betydelse). Och inte är alla skribenter utan kunskap? ("Vad är kunskap?")
Det är många som för säkerhets skull avrundar med att tala om att de älskar Grekland. Som ett försvar efter att man har haft en åsikt eller undran. Ska det vara nödvändigt?
Efter genomläsning av bl a tråden om avstängningen av "Peter", har jag blivit lite tveksam till det här forat, som jag var så glad över att ha hittat. Jag noterar motvilligt att lusten har naggats lite i kanten. Det är svårt att veta vad man "får" och "inte får" diskutera, tycker jag (vilket till viss del nog beror på att jag är ny). Och det känns sorgligt. Hoppas att det vänder, utan att man behöver känna sig tystad och begränsad. Jag vill verkligen kunna vara med här och inte bara läsa, utan ibland också säga saker.
Hoppas att inte detta inlägg uppfattas som "hätskt", för jag känner mig heeelt cool och samtidigt varm i hjärtat!
Hälsningar till er alla från en annan "passionär" - i lust och nöd.
|