Ämne: Dött forum?
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-09, 12:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag vet inte vad ni andra tycker, men känns inte Kalimeras forum lite dött? Känns inte som att det är någon energi i inläggen numer. Själv saknar jag givetvis Kalimeras inlägg, som jag alltid tycker är läsvärda.
Ett forum utan engagerade medlemmar, riskerar att självdö. Det vill vi ju inte att det ska ske med Sveriges (nordens?) bästa grekforum.

Vi som deltar i forumet, vad kan vi göra för att få fart på det igen?

/Netwolf
Instämmer. Det här är ett alldeles för bra forum för att man skulle vilja vara utan det. Att det just nu upplevs som lite "stiltje" har nog flera orsaker som råkar sammanfalla.

Aktiviteten brukar ju variera lite över året. Dock känns det som att den tysta perioden förr har varit under vintern när alla resebrev, bilder och rapporter är avklarade och förberedelserna för kommande resor inte kommit igång.

Att det på forumet inte skulle vara tillåtet att uttala sina åsikter, med skälig nivå av vettigt uppförande och respekt för andra, stämmer inte med mina intryck. Orsakerna till att en medlem avstängdes finns ingen anledning att dividera om, mer än att konstatera att ingen av oss andra vet hela anledningen, och att det sannolikt inte berodde på att vederbörande framförde egna åsikter. En del medlemmar uppskattade hans inlägg och andra inte. Men oavsett vilken kategori man tillhör så är det ju märkligt om avsaknaden av inlägg från några personer, som hoppat av eller avstängts, skall ha en avgörande betydelse för aktiviteten på ett forum med över 8000 medlemmar. Då finns det väl anledning för oss andra att skärpa oss och tänka till!

Jag tror att hur länge man varit aktiv medlem på Kalimera påverkar den egna synen lite på debatten. Som ny tycker man att det finns massor av frågor och tips som det känns angeläget att ventilera och få svar på. Efter flera års deltagande så känner man ju att de frågorna återkommer år efter år, och för den garvade medlemmen/resenären känns de då kanske lite "banala". Då gäller det ju att väcka diskussion kring lite andra frågor. Och självklart är det ju då en förutsättning att vi har olika uppfattning om saker och ting, och att vi vågar framföra det. Annars blir det ju lite tyst.

Så jag instämmer i din fundering Netwolf!
"Vi som deltar i forumet, vad kan vi göra för att få fart på det igen?"

Kanske kan vi var och en fundera över om vi kan dra igång någon ny tråd som kan skapa lite diskussion.

Sen tycker jag också att det finns anledning att sända en tacksam tanke till alla er som bidrar med härliga rapporter i ord och bild från era resor, eller från er mera bofasta vardag i Grekland. Snälla ni, tack!, och fortsätt gärna med det!

Mats
Svara med citat