Ämne: Dött forum?
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-09, 22:21
LaRose LaRose är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Sv: Dött forum?

Inkfish, I love you! Härligt att du tycker som jag, för jag tycker som du. (Du ser Göran, vad du har lärt mig - tack!)

Jag ser i alla fall att vi inte är ensamma om att vilja diskutera, glädjande nog. Men det är sååå synd att det inte finns ett större intresse för en djupare inblick i landet Grekland. Det är ju så förbaskat roligt och lärorikt och utvecklande att se och höra saker från olika håll! Forat är ett fantastiskt tillfälle till att både ta del av andras åsikter och erfarenheter och att dela med sig av sina egna. Vi är säkert många som har mängder att bidra med. Egentligen.

Inkfish, du skrev att du aldrig har förstått vad oviljan att diskutera beror på. Tror du inte att det är försvar helt enkelt? Man känner sig lätt hotad, när man är styrd av den dualistiska synen med "positivt" och "negativt". Det blir så mycket skygglappar och allt blir så känsligt och man vill inte veta och... det är helt enkelt bekvämast så för många. Det finns ju också folk som bara är intresserade av värmen och tzatzikin och det är inget fel. Det är ju bara att stå för det och inte jämra sig över att andra vill diskutera andra, s k "negativa saker" (i mina ögon verkligheten). Men, men... "vi är ju alla olika och tur är väl det!"

"Bopia" har skrivit ett PM till mig och vill ha en ursäkt. Jag ska citera det och svara i ett annat inlägg här. Fler än de kan ju tycka att jag betett mig illa och då kan det vara bra med ett "offentligt" svar från min sida. Eller kanske blir det också fel. Jag vet inte. Kanske lär jag mig vad det lider. Om det inte tvingar mina inlägg att bli alltför andefattiga...
Svara med citat