Sv: Dött forum?
En meget god analyse fra Inkfish's side. Selv har jeg ikke vært så aktiv på andre områder enn den første kategorien av innlegg, det som har med spørsmål og svar når det gjelder konkret informasjon, der jeg har forsøkt å bidra med erfaringer som jeg håper andre kan ha nytte av.
Når det gjelder diskusjoner, har jeg ofte hatt lyst til å kaste meg inn i tråder om saker jeg mener noe om, men det ender med at jeg setter meg på hendene og bare leser hva andre skriver, for det aller meste. Hvorfor? For det første har jeg også registrert at en del har en meget lav terskel for å oppfatte argumenter personlig, og jeg er litt redd for at språklige misforståelser også kan være med på å forsterke dette.
Jeg må også få lov til å si (med fare for å sette i gang reaksjonen jeg nevnte i forrige avsnitt ;-) ) at jeg oppfatter det som om det finnes en del "verdensmestre" her som virker som de har monopol på alle de riktige svarene, som mener noe om de aller fleste spørsmål som tas opp, og som kan virke nokså nedlatende mot dem som har andre synspunkt. Dette er også med og får meg til å "sitte på hendene". Jeg må tilføye at her kan det også hende jeg gjør folk urett, og at kanskje misforståelser av språklige nyanser er med og gir dette inntrykket.
|