Citat:
Ursprungligen postat av Marianne
Berätta gärna lite om din resa! Har du inte varit i Grekland nyligen?
Du har kanske redan berättat, jag har kanske missat det...., men berätta gärna mer, någon lustig liten upplevelse eller en längre historia, lägg in någon bild - det livar upp forumet och är väl också en viktig del av forumet. 
|
Jo, jag har berättat
lite spridda skurar. Jag är inte så effektiv på resebrev, har ett antal påbörjade, men kommer aldrig riktigt till avslut
Samtidigt är jag en aning tvehågsen. Ofta hittar man en pärla i övärlden, som man känner att man vill tipsa och berätta om. Å andra sidan vill man ha smultronstället för sig själv.
Tyvärr har jag upplevt att vissa ställen drabbas av en sorts Kalimera-effekt. T ex tycker jag att Amorgos är mer eller mindre "invaderad av skandinaver med kalimera-guider"

. På Elenis rooms i Katapola, var det i princip bara svenskar som var inackoderade. Självklart har det att göra med Kalimeras rekommendation.
När vi nu var i Dodekaneserna, så valde vi bort Tilos, av just den anledningen. Kanske var det fel, men vi kände att många på forumet tipsade om Tilos och dessutom att det är en av Jannes favvoöar.
När vi är i Grekland, vill vi träffa greker i vardagslivet. Inte en massa svenskar. Det kan man göra hemma, eller på Kalimera.
/Netwolf