Ämne: Dött forum?
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-10, 10:40
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Dött forum?

Själv tillhör jag de som varit i Grekland i två veckor nu och alldeles nyligen kommit hem, varför jag personligen inte skrivit särskilt mycket. När det gäller själva grundfrågan i den här tråden, om forumet är "dött" så håller jag inte med och jag verkar ha en inställning som inte särskilt många delar.

För min del handlar Kalimeraforumet uteslutande om två av Netwolfs (tror jag det var?) kategorier, nämligen resefrågor och reseberättelser/resebrev. Jag har häckat här i flera år liksom många av er men jag ser det inte som en community och jag är inte här för att diskutera politik eller försöka slå någon i huvudet med mina värderingar. Därför har de diskusssioner som föregått under våren om Greklands situation mestadels känts ganska jobbiga.

Utan att någon ska känna sig trampad på tårna så ser jag ingen av er här inne som mina vänner. För mig är ni helt enkelt redskap för att svara på frågor om resmål i Grekland och för att skriva intressanta resebrev, precis på samma sätt som jag vill vara det för er (även om jag varit dålig på resebrev här på kalimera och brukar publicera dem på min egen hemsida istället). Däremot förstår jag att många av er andra har relationer av olika slag här inne på forumet.

När diskussionerna glider över på samhällsfrågor/politikfrågor så händer alltid tre saker här inne:
1. Det finns ett antal personer som vill tala om för andra att de ska tycka som en själv, alternativt att de själva vet bäst. Det må gälla statusen på Greklands ekonomi eller hur man ska vara klädd på taverna, elelr vilak gester som är OK att använda.
2. Var och ens politiska värderingar genomsyrar inläggen och det trillar alltid in en eller annan person som vill driva en linje som om det vore en Riksdagsdebatt.
3. De relationer som folk har här inne gör att folk automatiskt försvarar sina vänner och deras åsikter, handlanden.

Alla ovanstående saker tycker jag är tråkiga och jag uppskattar Kalimera för att det FÖR MIG är ett forum som är till för att stimulera till resor till Grekland och till underbara upplevelser där. För mig är det inte ett forum för samhällsdebatt och definitivt inte ett forum där jag söker svaren på samhällsdebattens frågor, det har jag betydligt bättre källor för.

Svara med citat