Jadu Masse, jag skickade Fred och Emma till Ammopi eftersom jag inte är speciellt förtjust i den platsen själv, och de säger att det var mycket folk där. Tant Maritsa håller med mig och säger: "many hot Ammopi, no nice beach".
Achata är alldeles för stenig för mig, men det var rätt mycket folk där redan för tre veckor sedan. Kyra Panagia... ja, själva stranden är ju av bra kvalitet, men vägen ner är kantad av hotell på hotell på hotell och nere i grytan trängs italienarna.

Jag fick cellskräck därnere. Apella har jag inte varit till ännu.
Idag är det ännu varmare än igår, men det fläktar i alla fall skönt. Har inga direkta planer för dagen, jag har semester och inga som helst måsten. Jag behöver inte åka runt för att hitta den perfekta stranden; jag vet var jag har mina favoriter. Behöver inte heller åka runt ön i akt och mening att göra och uppleva allt som andra har gjort, sitta på alla små kaféer i alla olika byar eller hälsa på alla släktingar till alla mina vänner; det som händer när det händer något är trevligt, men jag behöver inte aktivt söka upp "äventyret". Att sitta i skuggan med en frappé pagotó och en god bok eller ett sudoku är helt perfekt sommarsysselsättning för mig.

På kvällarna botaniserar vi bland restaurangerna och växlar om mellan att prova nya ställen och att gå till gamla goda bekantingar. Av någon anledning har alla måndagkvällar hittills tillbringats på Benissimo, bbq-afton med live Greek music av Giannis och Giannis, sång av Vasilis, bordsdans av Dimitris, zeïbekiko av Minás och diverse andra uppträdanden. Det är alltid lika trevligt, maten är god och alltid händer det nya saker. En kväll var det en italiensk danstrupp som uppträdde, i måndags var det en helt fantastisk ung kille som sjöng och dansade tsifteteli. I början av kvällen är det en hel del turister där, men framåt tiotiden har de flesta gått därifrån av någon anledning, och då kommer grekerna. Och då blir det action...
Karin
som njuter