Sv: Varipetros pärla
Nu är herrn ute och vandrar i mina fotspår.
Och du gör det med bravur. Jag reser i "minnenas television" från år 2003-2004.
Efter den här sträckan strax före Varipetro ligger det äldreboende jag en gång skrev om som var så vidrigt att besöka. Det ligger även ett fängelse i trakten som jag inte skulle vilja besöka igen. Jag var där med Mr. A och lämnade av ett matpaket för många år sedan.
Här fångar du det Kreta jag har i mina drömmar och även har upplevt genom åren. Du kommer säkert att hitta kalla källor med mycket gott vatten. Det här ligger ovanför "Apollos" och "Vings" värld. Du har säkert redan mött riktiga kretensare, lite skygga men ändå väldigt nyfikna. Min gamla dåliga kamera klarade inte av att plåta så mycket då det var i digitala medias barndom.
Det skulle vara en upplevelse att gå de här sträckorna tillsammans med dig och filosofera över livet. Den enda nackdelen är att idag måste det finnas plats för en rollator på stigen. Om inte ett mirakel inträffar i värmen så att jag kan återgå till kryckan igen.
Jag vet inte om du märkt det att luften är helt annorlunda när du är ute på äventyr borta ifrån Xania med omnejder.
Jag vet inte hur din fysik är, men annars är det en upplevelse att gå från Frango Castello tillbaka över berget. Det tar ca: 2,5 dag och går åt minst en 5l vattendunk. Lättast är att lifta biten över plattlandet till det börjar gå uppåt. Det finns "några" matställen, men jag rekommenderar medhavd proviant. Jag hade sovsäck med mig när jag gick den turen.
//Uffe
|